Často kladené otázky

Tu sú odpovede na tie najčastejšie otázky ktoré od vás dostávame.

Pokiaľ máte záujem o servis hodiniek u nás a nemáte cestu do Rimavskej Soboty, môžete nám ich poslať poštou alebo kuriérom. Stačí ich poriadne zabaliť a poslať poistenou zásielkou spolu s informáciou o ich závade a vašou spätou adresou.

Ako ich zabaliť tak aby sa im nič nestalo vám ukážeme nižšie.

Hodinky je potrebné dobre zabaliť do bublinkovej fólie a poslať doporučene. Určite odporúčame zásielku poistiť. Ak chcete vedieť viac, pripravili sme pre vás návod.

Každému servisovaniu hodiniek predchádza diagnostika, ktorá určí závadu a z ktorej vyplynie aké náhradné diely budeme na opravu potrebovať. Až na základe diagnostiky teda vieme určiť cenu, ktorú vám pred tým ako sa do opravy pustíme dáme vedieť.

Hodinky sú veľmi jemný a precízny stroj. Potreba ich servisovania závisí od mnohcýh faktorov akými sú spôsob ich používania, počasie v ktorom ich používate aj o aký typ hodiniek sa jedná. Vo všeobecnosti ale platí, že kompletný servis hodiniek je dobré urobiť každé 3-4 roky.

  • Po prijatí hodiniek urobíme ich diagnostiku – zvyčajne stihneme diagnostiku do 2 dní od doručenia hodiniek. Vždy sa ju snažíme urobiť čo najskôr, teda obratom, no niekedy nám to môže trvať aj dlhšie.
  • Po zistení závady vám zavoláme a doporučíme rozsah opravy a urobíme cenovú ponuku.
  • Po schválení cenovej ponuky hodinky opravujeme. Pokiaľ nemáme na našom sklade potrebné náhradné diely, objednávame ich zo Švajčiarska.
  • Hodinky odosielame kuriérom späť k vám.

Dodáme ešte, že ako autorizovaný servis máme výrobcom predpísané úkony, ktoré musíme realizovať pri každej oprave. Sú to: Diagnostika, Obnova vodotesnosti, Leštenie a ultrazvukové čistenie púzdra a náramku

Pri kvalitných značkových hodinkách nestačí iba vymeniť baterku. Okrem samotnej výmeny preto vždy robíme:

  • Diagnostiku stavu hodiniek (Spotreba a rozbehové napätie)
  • Výmena baterky
  • Výmena tesnení
  • Leštenie púzdra a ultrazvukové čistenie púzdra a náramku
  • Test vodotesnosti
  • Poštovné a balné (ak ste hodinky posielali poštou)


Viac o výmene batérií nájdete na tejto stránke.

Pretože aj hodinky sa opotrebúvajú a mazivá starnú. Laicky povedané aj hodinky majú spotrebu, ktorá sa ich vekom zvyšuje. Na túto spotrebu existujú normy, podľa ktorých vieme kedy v hodinkách iba vymeniť baterku a kedy ich už treba celé preservisovať, lebo vymenená batéria by už stačila iba na krátky čas ich prevádzky.

Najväčším nepriateľom hodiniek je vlhko, navyše aj pri výmene baterky dávame v našom servise záruku na vodotesnosť 1 rok. Preto tesnenie meníme vždy. Neexistuje spôsob ako na starom tesnení zistiť aké je staré ani odhadnúť dokedy vydrží, naše tesnenia máme vždy nové a vieme sa na ne spoľahnúť.

Vo väčšine hodinárstiev vám vymenia baterku, možno premerajú vodotestnosť a to je všetko. My sme presvedčení, že aj po obyčajnej výmene batérie je treba hodinky odovzdať zákazníkovi tak, aby sa na ne vedel spoľahnúť a aby boli ako nové – dlhodobo funkčné, vodotesné, čisté a pekné.

My meníme tesnenie vždy. Nie je totiž možné zodpovedne určiť, vek tesnenia ani to ako dlho ešte vydrží. Pri novom to určiť vieme. Navyše my aj pri výmene baterky dávame 1 rok záruku na vodotesnosť. Pri kompletnej oprave je záruka 2 roky a to aj na vodotesnosť.
Preto tesnenie meníme vždy.

Pri hodinkách s vodotesnosťou do 100m sa robí skúška suchou cestou, hodinky vodotesné 100m a vyššie testujeme aj mokrou cestou.